Tylko LMP2 przed Broniszewskim

sob, 6 stycznia 2018 godz. 15:04:01 skomentuj wyścigi

Ligier Graff Racing | Fot. Petr Frýba

Debiutant w kategorii prototypów, Michał Broniszewski i jego bardziej doświadczony zmiennik Giacomo Piccini zajęli drugie miejsce w pierwszym wyścigu podczas 3x3H Dubai, wygrywając klasę LMP3. Na dwa okrążenia przed metą Broniszewski został wyprzedzony przez Jordana Sandersa w Ginetcie G57 - samochodzie LMP2 wyposażonym w 6,2-litrowy silnik Chevroleta.

Sanders nie liczył na start po uszkodzeniu monokoku Ginetty z numerem 4, ale 18-latka dołączono do obsady samochodu nr 6 w miejsce posiadacza pole position, Mike'a Simpsona. Zespół stara się naprawić czwórkę na jutrzejsze dwa wyścigi.

John Corbett utrzymał Ginettę na czele do drugiego okrążenia. Jack Butel minął Australijczyka na zakręcie 8, a na następnym kółku Giacomo Piccini zepchnął Corbetta na P3. W trakcie 17 okrążenia zarządzono kod 60 po (trzecim) piruecie Kritona Lendoudisa. Butel zjechał na tankowanie i po restarcie na 19 okrążeniu liderował Piccini.

Toskańczyk oddalił się od Butela na 1.13, po 34 okrążeniu wykonując zmianę z Michałem Broniszewskim. Kłopoty z uruchomieniem silnika Ligiera przedłużyły pit stop do 6.40. Broniszewski znalazł się na piątym miejscu ze stratą trzech okrążeń.

Po 42 rundzie prowadzący Butel przekazał Ligiera Kayowi van Berlo, 17-letniemu kartingowcowi zaliczającemu samochodowy debiut. Holender zatrzymał się po wewnętrznej zakrętu 6 z powodu urwania prawej półosi (44). Gdy zniknęły żółte flagi, Michał Broniszewski wyprzedził Normy Daniela Kirmanna i Régisa Trefa awansując na P2 - ze stratą 1,5 minuty do Neale'a Mustona w Ginetcie.

Muston wykonał pit stop po 53 okrążeniu, co wywindowało Broniszewskiego na czoło stawki. Zmiennik Mustona, Jordan Sanders tracił dwa kółka do Ligiera z numerem 44, ale Broniszewskiego czekało jeszcze tankowanie. Postój warszawianina trwał 2.14 (67). Sanders, który zszedł do 1.55,954, odrobił półminutową stratę i na początku 80 okrążenia wyprzedził Broniszewskiego. Autorem najlepszego okrążenia w wyścigu był Marco Cioci w Ligierze Speedworks Motorsport - 1.55,316.

Wyniki ustalają obsadę pól startowych w wyścigu 2. Ligier Broniszewskiego i Picciniego rusza jutro z pierwszego rzędu.

WYŚCIG 1
1. John Corbett/Neale Muston/Jordan Sanders (AUS/AUS/GB) Ginetta G57 82 okr. (1. P2)
2. Michał Broniszewski/Giacomo Piccini (PL/I) Ligier JS P3 +3,024 (1. P3)
3. Daniel Kirmann/François Kirmann/Paul Aegerter/Marc Vives (F) Norma M20 FC -1 okr. (1. CN1)
4. Salem al-Nusif/Mohammed al-Nusif/Mohammed al-Hassawi (KWT) Radical SR3 RSX -6 okr. (2. CN1)
5. Piergiuseppe Perazzini/Kriton Lendoudis/Marco Cioci/Rui Aguas (I/GR/I/P) Ligier JS P3 -7 okr. (2. P3)
6. Max Bortolami/David Cristini/Régis Tref (F) Norma M20 FC -17 okr. (3. CN1)
7. Jack Butel/Kay van Berlo/Konstantin Gugkajew (GB/NL/RUS) Ligier JS P3 -21 okr. (3. P3)

Fot. Petr Frýba