Od Arabii Saudyjskiej do Nowego Jorku

czw, 7 czerwca 2018 godz. 13:06:08 skomentuj wyścigi

fot. ABT Motorsport

Obradująca w Manili Rada Światowa FIA zatwierdziła dziś kalendarz piątego (2018/19) sezonu Formuły E. Sezon rozpocznie się 15 grudnia 2018 w Arabii Saudyjskiej, a zakończy 14 lipca 2019 w Nowym Jorku.

Poza arabskim wyścigiem wszystkie pozostałe rundy zaplanowano w 2019 roku. Kierowcy poza Arabią Saudyjską i Stanami Zjednoczonymi pojawią się w Maroku, Meksyku, Chinach, we Włoszech, Francji, Monako, Niemczech oraz Szwajcarii.

KALENDARZ FORMUŁY E 2018/19
15.12.18 Ad Diriayh (Arabia Saudyjska)*
12.01.19 Marrakesh (Maroko)
26.01.19 - (-)
16.02.19 Mexico City (Meksyk)
10.03.19 Hong Kong (Chiny)
23.03.19 - (Chiny)
13.04.19 Rzym (Włochy)
27.04.19 Paryż (Francja)
11.05.19 Monako (Monako)*
25.05.19 Berlin (Niemcy)
09.06.19 Zurich (Szwajcaria)**
13.07.19 Nowy Jork (USA)
14.07.19 Nowy Jork (USA)
*- potwierdzenie po uzyskaniu homologacji toru
**- potwierdzenie po uzyskaniu zgody narodowego związku sportów motorowych i uzyskaniu homologacji toru

Normalny poziom mocy samochodów ma wynosić 200 kW, a podwyższony 225 kW. Kierowca będzie mógł korzystać z większej mocy, gdy przejedzie przez strefę aktywacji, która będzie widoczna na torze i w telewizji. Dopuszczalna liczba aktywacji będzie ustalana w zależności od toru. Fanboost będzie dostępny tylko w trybie wysokiej mocy i będzie zapewniał maksymalnie 100 kJ dodatkowej energii i moc wyjściową 250 kW. Długość wyścigów nie będzie zależna od ilości okrążeń, a od czasu. Rywalizacja ma trwać 45 minut+jedno pełne okrążenie.

FORMUŁA 2
Rada Światowa zatwierdziła modyfikacje regulaminu sportowego Formuły 2, by umożliwić kierowcom udział w testach obecnych aut F1.

FIA WEC
Rada podsumowała trwające dyskusje dotyczące przepisów, które mają obowiązywać od 2020 roku i ustalono, że:
- budżet danego zespołu nie może być większy niż 1/4 obecnych budżetów zespołów LMP1,
- wprowadzono swobodę w projektowaniu na podstawie koncepcji "hypercar",
- zatwierdzono plan zachęcający do startu kobiety.
Dwa ostatnie punkty mają zostać szczegółowo omówione podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

Zatwierdzono również propozycję zmiany długości wyścigu w Sebring z 1500 mil na 1000 mil.

FIA WTCR
Zatwierdzono wykreślenie z kalendarza obecnego sezonu wyścigu w Argentynie, który zostanie zastąpiony rundą na Slovakia Ringu w dniach 13-15 lipca.

FIA ETRC
Po przeprowadzeniu konkursu ofert, FIA wyznaczyła firmę Goodyear Dunlop Tires Operations S.A. jako wyłączonego dostawcę opon do mistrzostw Europy ciężarówek w latach 2019-2021.

Zatwierdzono również zmiany w przepisach technicznych, w tym dotyczące obowiązkowych poprawnych mocowań siatek bezpieczeństwa i dodanie świateł przeznaczonych do jazdy w deszczu.

fot. ABT Motorsport