Nissan triumfuje w Sebring

nie, 18 marca 2018 godz. 03:41:57 skomentuj wyścigi

Nissan DPi | Fot. Tequila Patrón ESM

Nissan odniósł piąte zwycięstwo w 12 godzinach Sebring, pierwsze od 1994 roku. Japoński producent ma przed sobą w statystykach tylko Porsche (18 wygranych), Ferrari (12) i Audi (11). Zespół Tequila Patrón ESM świętował drugi sukces w Twelve Hours of Sebring po 2016 roku. Z tamtego składu pozostał Pipo Derani, który zaliczył ostatnią zmianę. Brazylijczyka wspierali Johannes van Overbeek i Nicolas Lapierre.

Zwycięzcy rozminęli się z ubiegłorocznym rekordem dla kategorii Prototype o cztery okrążenia. Tempo spowolniło 11 neutralizacji, choć końcową godzinę i 13 minut przejechano pod zieloną flagą. Po ubiegłorocznym sukcesie, Wayne Taylor Racing musiał zadowolić się drugim miejscem. Renger van der Zande po zmroku nie dotrzymał kroku Deraniemu i osiągnął metę ze stratą 12,4 sekundy. Na okrążeniu lidera pozostali również Felipe Nasr z Action Express Racing, Romain Dumas z CORE autosport i Paul Di Resta z United Autosports.

Mazda w ostatniej godzinie straciła drugie miejsce. Kłopoty z akumulatorem kosztowały okrążenie Harry'ego Tincknella. Anglik nie potrafił uruchomić silnika po ostatnim pit stopie, na 41 minut przed metą. Tristan Nunez w drugiej Maździe DPi finiszował jako ósmy. Ekipę z numerem 77 przyhamowała wymiana hamulców.

Posiadacz pole position, Tristan Vautier zaliczył kraksę Cadillakiem na niecałe dwie godziny przed metą. Odpadły obydwie Acury ARX-05. Po półmetku spadło ciśnienie oleju w prototypie Ricky'ego Taylora. Niecałą godzinę później Juan Pablo Montpoya pozostał bez napędu. Nie mieli szczęścia zwycięzcy Rolex 24 at Daytona. João Barbosa rozbił lewy przód Cadillaca, zderzając się z Orecą Jamesa Frencha.

Patrick Pilet, Nick Tandy i Frédéric Makowiecki zapewnili Porsche 911 RSR pierwsze zwycięstwo w jednym z najważniejszych wyścigów Endurance. Tandy osiągnął metę w GT Le Mans z przewagą 6,230 s nad Alexandrem Simsem w BMW. Laurens Vanthoor (+23,524) doprowadził drugie Porsche na trzecim miejscu. Za Belgiem finiszowali Ryan Briscoe w Fordzie (+52,554) i Alessandro Pier Guidi w Ferrari (+1.27,241).

Bryan Sellers wyprzedził Jeroena Bleekemolena na 47 minut przed metą, dając wygraną Paul Miller Racing w GT Daytona. Zmiennikami Sellersa w Huracánie byli Madison Snow i Corey Lewis. W końcówce Bleekemolen został minięty przez Alessandro Balzana w Ferrari Scuderii Corsa.

Porsche 911 RSR | Fot. Porsche

66. MOBIL 1 TWELVE HOURS OF SEBRING
1. Johannes van Overbeek/Pipo Derani/Nicolas Lapierre (USA/BR/F) Nissan DPi 344 okr.
2. Jordan Taylor/Renger van der Zande/Ryan Hunter-Reay (USA/NL/USA) Cadillac DPi-V.R +12,427
3. Felipe Nasr/Eric Curran/Mike Conway (BR/USA/GB) Cadillac DPi-V.R +53,075
4. Jonathan Bennett/Colin Braun/Romain Dumas (USA/USA/F) Oreca 07-Gibson +1.16,328
5. Phil Hanson/Bruno Senna/Paul Di Resta (GB/BR/GB) Ligier JS P217-Gibson +1.30,732
6. Jonathan Bomarito/Harry Tincknell/Spencer Pigot (USA/GB/USA) Mazda RT24-P -1 okr.
7. Chris Miller/Stephen Simpson/Michaił Goichberg (USA/ZA/RUS) Oreca 07-Gibson -6 okr.
8. Oliver Jarvis/Tristan Nunez/René Rast (GB/USA/D) Mazda RT24-P -10 okr.
9. Simon Trummer/Robert Alon/Nelson Panciatici (CH/USA/F) Oreca 07-Gibson -13 okr.
10. Patrick Pilet/Nick Tandy/Frédéric Makowiecki (F/GB/F) Porsche 911 RSR -16 okr. (1. GTLM)

Zwycięzcy GT Daytona | Fot. Paul Miller Racing

Fot. Tequila Patrón ESM / Porsche / Paul Miller Racing