Nabierają tempa

sob, 5 maja 2018 godz. 16:04:20 skomentuj wyścigi

Gosia Rdest | Fot. Facebook

Gosia Rdest i Cédric Freiburghaus ukończyli drugi trening GT4 European Series w Brands Hatch na czwartym miejscu w Pro-Am, siódmym w generalce. Maciej Dreszer i Gottfried Pilz zostali sklasyfikowani na 12 pozycji w Silver Cup.

Paweł Lefterow ulokował na czele BMW zespołu RN Vision STS. Bułgar okazał się szybszy o 0,865 sekundy od Milana Dontje w Audi Phoenix Racing. Kolejne czasy uzyskali Andy Meyrick w Mercedesie Bullitt Racing, Mike Newbould w Ginetcie HHC Motorsport, Ricardo van der Ende w McLarenie Equipe Verschuur.

Zmiennik Gosi Rdest, Cédric Freiburghaus awansowal do trójki po 1.34,029. W drugiej części sesji rywale zepchnęli załogę Audi z numerem 3 na P7. Maciej Dreszer testował setup uzyskując 1.34,860.

Dwie bardzo dobre sesje treningowe za nami. P4 i P7 w klasie (P6 i P12 w generalce). Dobra robota, Cédric! Nabieramy tempa. Kwalifikacje dzisiaj o 17.40 - napisała Gosia Rdest na Facebooku.

- Tor w Brands Hatch jest naprawdę trudny technicznie i psychicznie - mówi Maciej Dreszer. - Ukształtowanie toru i nierówności asfaltu sprawiają, że auto często podskakuje, wpada w swoisty rezonans  co powoduje, że koła tracą przyczepność a kierowca odruchowo „panikuje”. Trzeba umieć się przełamać. Na tym treningu testowałem wymuszoną podsterowność auta. Poprzez zwiększenie ciśnienia w przednich kołach i odpowiednią twardość zawieszenia mój tylnonapędowy KTM zachowywał się na torze jak auto przednionapędowe. Chcieliśmy sprawdzić stabilność prowadzenia tak wymuszonej podsterowności auta i czasy, jakie można przy tym osiągać.

Teraz kilka słów o moim testowym aucie. Pod maską wyścigowego KTMa kryje się nowa elektronika i niestety, skrzynia biegów typu DSG, co powoduje, że transmisja auta czasami jest mądrzejsza od kierowcy. To pomaga, ale w wielu  ekstremalnych momentach wyścigu kierowcy brakuje możliwości manualnej zmiany biegów, co ma wyraźny wpływ na osiągane czasy okrążeń. Wg mnie KTMy wyprodukowane w roku 2017 z manualnymi skrzyniami są szybsze. Ale cóż, świat zmierza tak czy inaczej w stronę samochodów autonomicznych, człowieka wszędzie zastępuje automatyzacja codziennych czynności. Wyposażone w automatyczne skrzynie biegów KTMy będą teraz produkowane, bo takie jest zapotrzebowanie klientów, szczególnie tych zza Oceanu.

Osobiście drugi trening zaliczam do udanych. Poprawiłem dwa zakręty po analizie telemetrii przez inżyniera. Sprawdziłem, w których miejscach toru KTM jest szybszy od innych aut i gdzie będę próbował wyprzedzać podczas wyścigu. Jeśli organizator nie zmieni nam BoP przed kwalifikacjami to możemy być wysoko.

TRENING 2
1. Miguel Cristóvão/Paweł Lefterow (P/BG) BMW M4 GT4 1.32,891
2. Milan Dontje/Nicolaj Møller Madsen (NL/DK) Audi R8 LMS GT4 1.33,756
3. Stephen Pattrick/Andy Meyrick (GB) Mercedes-AMG GT4 1.33,768
4. William Burns/Mike Newbould (GB) Ginetta G55 GT4 1.33,778
5. Finlay Hutchison/Ricardo van der Ende (GB/NL) McLaren 570S GT4 1.33,880
6. William Tregurtha/Stuart Middleton (GB) Ginetta G55 GT4 1.33,990
7. Gosia Rdest/Cédric Freiburghaus (PL/CH) Audi R8 LMS GT4 1.34,029 (4. Pro-Am)
8. Rudolf Schulte/Dominik Schraml (D) Porsche Cayman GT4 Clubsport MR 1.34,067
9. JM Littman/Hendrik Still (D) Porsche Cayman GT4 Clubsport MR 1.34,167
10. Stéphane Tribaudini/Pierre-Alexandre Jean (F) Ginetta G55 GT4 1.34,199
...
23. Gottfried Pilz/Maciej Dreszer (A/PL) KTM X-Bow GT4 1.34,860 (12. Silver Cup)

Fot. facebook.com/GosiaRdestOfficial