Dlaczego Peugeot nie wybrał WEC?

wto, 17 października 2017 godz. 12:09:19 skomentuj wyścigi

fot. XPB

W zeszłym tygodniu wyjaśniło się, po długim okresie spekulacji, że Peugeot Sport nie planuje w najbliższej przyszłości udziału w wyścigach długodystansowych FIA WEC.
 
Zamiast tego francuska marka skupia się na swoim programie w FIA World Rallycross Championship, co jest o wiele tańszą opcją.
 
Peugeot po Rajdzie Dakar 2018 kończy również swój program w rajdach terenowych.
 
- Powrót do wyścigów długodystansowych nie jest w naszym programie, przynajmniej na razie - wyjaśnił Jean-Marc Finot, dyrektor ds. motorsportu w PSA. - Zdecydowaliśmy się, że skupimy nasze wysiłki na rallycrossie oraz na jego w pełni elektrycznej wersji, która nadejdzie w niedalekiej przyszłości.

- W rzeczywistości, mieliśmy do wyboru dwa scenariusze: z jednej strony mieliśmy prestiżową, wysoce widoczną opcję, która wspiera markę i naszą hybrydową strategię dla samochodów wyższej klasy. Z drugiej strony mieliśmy strategię wspierającą nasze samochody segmentu B. Wybralismy tą ostatnią.

W rozmowie z L’Equipe do ostatnich decyzji francuskiego producenta odniósł się również dyrektor Peugeot Sport - Bruno Famin.
 
- To strategia marki i realny wybór - powiedział Famin. - Mieliśmy dwie możliwości: promowanie technologii hybrydowej Peugeota, którą powinny przyjąć nasze samochody do końca dekady, lub przewidzieć to, co wydarzy się niedługo później, czyli pełną technologię elektryczną. W związku z tym nasz wybór padł na e-WRX.
 
- Naprawdę mieliśmy konfrontację projektów. Oba czynniki miały sens: z jednej strony technologia hybrydowa i wytrzymałość oznaczały w pewnym stopniu bardziej instytucjonalną komunikację marki. Z drugiej strony technologia elektryczna i rallycross, z ukierunkowaniem komunikacji na nasz samochód 208 i jego potencjalnych nabywców.
 
- To były niezwykle interesujące wybory strategiczne. Peugeot zdecydował się na komunikację swojego flagowego produktu, 208 i w pełni elektrycznego samochodu, który go zastąpi.
 
Na decyzje Peugeot Sport wpłynął również brak pełnych przepisów technicznych FIA WEC, które wejdą od sezonu 2020.

fot. XPB